blog | werkgroep caraïbische letteren
0
 

Levende modellen in etalage

door Steven Seedo

Paramaribo – Het modellenbureau Creativity United mag spreken van een geslaagde modeshow. Ofschoon sommige voorbijgangers enigszins verbaasd keken naar de modellen in de etalage, konden anderen het nieuwe concept wel waarderen. Er werden dan ook grif foto’s geschoten.

De kleding die werd geshowd betrof vrijetijds- en vlotte kleding voor overdag. “Voor de modellen zelf was het een leuke ervaring. Zij wilden niet uit de etalage. We zouden aanvankelijk een half uur bezig zijn, maar uiteindelijk is het een uur en een kwartier geworden,” vertelt Mike Kioe A Sen, directeur van Creativity United. Hij is tevens de initiatiefnemer van de modeshow, zaterdagmorgen in de etalage van kledingwinkel Nikita aan de Zwartenhovenbrugstraat.

Kioe A Sen is van plan om deze andere manier van kleding showen vaker te doen, vooral bij hoogtijdagen. Het concept is overgenomen van het buitenland. Modeketen Emperio Armani gebruikte dit concept voor het laatst in Italië om de zomercollectie te presenteren. Er was toen sprake van een ware opstopping in de Italiaanse stad Milaan. Creativity United heeft nog meer plannen. Zo is er is op vrijdag 27 mei in café-restaurant Sisa Gadrie een zogenoemde Fashion Café. “Het gaat hier om een modeshow waarbij de modellen tussen het publiek gaan lopen. De mensen zijn dan directer in contact met wat geshowd zal worden,” zegt Kioe A Sen. Al deze activiteiten zijn volgens hem bedoeld om de binnenstad van Paramaribo weer tot leven brengen.

[uit de Ware Tijd, 23/05/2011]

De lingerieketen Hunkemöller-Lexis zorgde voor enige commotie in de Amsterdamse Kalverstraat toen daar in september 2010 levende modellen in de etalage lingerie showden. Zie het filmpje op Youtube hieronder. “33 % van de Nederlandse dames heeft een grotere cupmaat dan D.”

on 23.05.2011 at 15:11
Tags: /

Your comment please...

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter