blog | werkgroep caraïbische letteren

“Elke Negroide schrijver mag zich de titel van Schr. dragen”

In de laatste S’77 Info, de digitale nieuwsbrief van Schrijversgroep ’77 van hedentendage 2 juli 2011, wordt de aandacht gevraagd voor het derde boek van Glenn Pinas, getiteld De metaforische krachten van een Negroïde. De auteur heeft het boek laten drukken bij de Boekenbent, een printing on demand-uitgeverij die tegen betaling een boek drukt. Proep, daar gaat-ie!

Op de website van deze Boekenbent staat over het derde druksel van Glenn Pinas: “Het woord geluk is het synoniem van verleiding. Het is een verbintenis met de ongelukkige.
Liefde en het gevoel van liefde (op alle vlaktes), is pijn. Een sterke en geestelijke gewaarwording in het lichaam en geest van elk mens. Het resultaat is altijd verdriet en het gevolgd hiervan is het lijden. Pijn lijdt naar ervaringen en wijsheden in onze levensloop. De persoonlijke gruwelijkheden van de overwinnaars van de wereldgeschiedenis zijn nooit opgenomen in de leerboeken waarin wij op school studeren. De geschiedenis is verkleurd met de algemene beschaafde woorden die andere betekenissen blijken te hebben in de praktijk.
Slimme, intelligente en goedkope verhaaltjes die de hersenen van het Negroide ras indoctrineerden. De Europeaan heeft geknoeid met de leerstelling van het Negroide ras, welke ze traditie en cultuur noemen. Dit ras heeft hij deskundig en ideologisch afgeslacht met hun eigen kennis. Het was nodig om de voortgang van het nieuwe tijdperk van het kapitaal te onderbouwen met haar hebbedingetjes. Het Negroide ras werd honderden jaren gedistantieerd van de opkomende geldmaatschappij om geen roet in de pap te gooien met al haar metafysische krachten. Ze werden geïndoctrineerd om hun eigen bovennatuurlijke erfgoed tegen elkaar te gebruiken. (De hindernisbaan. De belemmering). De Europeaan wist al honderden jaren geleden dat dit ras strijders eigenschappen bezitten. Hij begrijpt nog lang niet, de georganiseerde en chaotische bouweigenschappen van dit ras. Precies zoals de natuur zich aan ons voorstelt. Onbegrijpelijk en duister. Het beeld dat de Europeaan in de vorige eeuwen in Suriname heeft achter gelaten ten opzichte van de Plattelandnegroïden leeft nog steeds onder de Stad Surinamers binnen en in het buitenland. Het bloeit niet meer maar zijn wortels ligt overal verspreidt in Paramaribo. De cultuur van de maatschappij van het kapitaal maakt ons kleurenblind. We weten niet wat, waarop, en op wie wij allen willen lijken en willen zijn. De Bijbel is en was de hersenspoeler die de zielen van de Negroïden wist te verzachten (het werkt als een wasverzachter). De Europeaan had onze voorvoorouders verboden om te leren schrijven. Hij had ze geleerd dat hun Goden afgoderij waren. En ze trapten onwetend erin. Liefde is pijn. Pijn is verdriet. Pijn en liefde lijden naar wijsheden.
Elke Negroide schrijver mag zich de titel van Schr. dragen. De rijkdommen van onze Afrikaanse voorvoorouders, leven nog in alle Plattelandnegroide nakomelingen. Het is en het blijft zo!

2011 / ISBN 9789085708100 / Paperback met kleurenpagina’s / 343 pagina’s”

Einde citaat.
Voor het luttele bedrag van 34,95 mag elke Negroide mens zich dit boek aanschaffen. Voor dat geld kun je het zelf niet uitproepen.

4 comments to ““Elke Negroide schrijver mag zich de titel van Schr. dragen””

  • Is een ‘geproept’ boek voorbehouden aan de Negroïde mens?

  • DE HALFBLOED
    By Dwight Isebia

    Het kwam nooit eerder bij hem op
    zich af te vragen wat werd bedoeld
    als zij hem omschreven in het dorp
    als een hele slimme halfbloed,
    wiens rapport, vreemd genoeg,
    een paar keer al veel beter was
    dan de voorheen eerste van de klas

    Toen hij er over na ging denken,
    begreep hij echt niet, waarvan hij
    nou de helft van zou moeten zijn
    en waarom zij de anderen zagen,
    als hele oftewel volbloed knapen:
    Zijn bloed was immers niet gehalveerd
    Hij had niet de helft, hij had er meer:
    Mischien wel drie of vier volwaardige soorten,
    van voorouders komend uit andere oorden,
    waardoor hij onmogelijkerwijs
    een halfbloedje kon zijn,
    en hij zich tot vijfbloed om liet dopen
    (DPI 2011)

  • Proep komt tragisch genoeg voor bij alle denominaties van de mensheid; daarin wordt niet gediscrimineerd naar sexe, ras of geaardheid.

  • Volgens mij staat er Metafysische en dus niet Metaforische… dit betekend heel iets anders en dat zal de schrijver juist nét niet bedoeld hebben.

    metafysisch
    •bovennatuurlijk, (nog) niet met de gangbare wetenschap te verklaren.

    Verder lijkt dit boek mij het lezen waard.

Your comment please...

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter